Minder opkomstmomenten
“Ik vind het een fijn project!”, zegt Michelle. “Bijvoorbeeld door het nieuwe basisrooster. Daardoor kun je per dag meer uren maken. Dat leidt tot langere diensten waardoor je minder opkomstmomenten hebt. Zelf heb ik een contract van 24 uur. Soms kwam ik wel eens voor drie uurtjes per dienst. Dan duurt het even voordat je je uurtjes hebt gemaakt!”
Meer rust voor cliënt
Michelle vertelt hoe dat nieuwe rooster op haar locatie tot stand is gekomen. “Er waren twee aparte teams voor Wonen en Dagbesteding Thuis. Zij werken met dezelfde cliënten. Deze teams zijn samengevoegd en daar is een nieuw rooster voor gemaakt. Dat biedt allerlei voordelen. De cliënt ervaart meer rust door minder wisseling van collega’s op een dag. En de medewerkers profiteren van grotere contracten of minder opkomstmomenten.”
Meer salaris
Op de locatie van Michelle wordt het voordeel zeker gezien. “Van de vijftien collega’s kiezen er vijf voor een groter contract. De anderen hebben voordeel bij minder opkomstmomenten.” Zelf heeft ze ook gekozen voor meer uren.“ Vanaf 1 juni ga ik naar 32 uur per week. Door het nieuwe rooster heb ik straks dezelfde hoeveelheid opkomstmomenten als voorheen, met meer salaris.”